Handelsvillkor
ALLMÄN INFORMATION
Swedepack
Kärrhöksgatan 36 LGH 1302, 55612 JÖNKÖPING
info@swedepack.se
PRISER
I händelse av förseningar, restordrar eller slutsålda varor försöker vi informera dig så snart som möjligt och vad vi kan göra i ärendet - t.ex. ge dig en återbetalning eller hjälpa dig att hitta en liknande vara någon annanstans.
BETALNING
Swedepack accepterar betalning med Klarna,VISA, Mastercard, Paypal, Google Pay och Apple pay. Alla belopp är i SEK. Svenska kronor och inkl. moms.
LEVERANS
Swedepack strävar efter att skicka beställningar inom 24 timmar efter mottagandet. Vi skickar till hela Sverige. Frakt till ett paketombud och hemleverans är gratis.
Observera: Om det inte finns plats på utlämningsstället kommer ditt paket att flyttas till närmaste utlämningsställe, vilket du kommer att meddelas om. Om det uppstår några problem, vänligen kontakta kundtjänst.
Försändelserna levereras alla vardagar i veckan. Din vara levereras 2-4 vardagar efter beställning(som utgångspunkt). Förlängda leveranstider kan förekomma under hektiska perioder.
REKLAMATIONSRÄTT
Vi erbjuder 3 års reklamationsrätt i enlighet med Konsumentköplagen. Vår reklamationsrätt gäller för fel i material och/eller tillverkning. Du har rätt att få varan reparerad, utbytt, pengarna tillbaka eller ett prisavdrag, beroende på den specifika situationen.
Reklamationen gäller inte fel eller skador som orsakats av felaktig hantering av produkten. Du måste reklamera inom "skälig tid" efter att du upptäckt felet. Reklamation som görs inom två månader från det att felet upptäcktes anses alltid ha gjorts i rätt tid.
Om reklamationen är berättigad ersätter vi dina skäliga fraktkostnader. Produkten ska alltid returneras i lämplig förpackning. Kom ihåg att spara kvitto på försändelsen så att vi kan ersätta dina fraktkostnader. Kontakta oss innan du returnerar produkten för att göra processen så smidig som möjligt.
Returer och reklamationer
Om du vill returnera en vara, reklamera eller utnyttja din ångerrätt, ska varan skickas till följande adress:
Kärrhöksgatan 36 LGH 1302, 55612 JÖNKÖPING. Observera att vi inte accepterar försändelser mot postförskott.
Återbetalning
Vid en överenskommen återbetalning, vänligen kontakta oss så att vi kan överföra det avtalade beloppet till dig.
Returer och byte under reaperioder
Produkter och beställningar som köpts under reaperioder, specialkampanjer eller med rabatter kan inte returneras, bytas eller återbetalas.
Ångerrätt
Som konsument har du rätt att ångra ditt köp inom 100 dagar. Ångerfristen börjar löpa den dag du tar emot varan. För att ångra ditt köp ska du meddela oss inom dessa 100 dagar. Du kan göra detta genom eller meddela oss skriftligen via e-post.
Observera att du inte kan ångra ditt köp genom att bara vägra ta emot varan utan att meddela oss. Om du har fått en gratis gåva i samband med din beställning måste hela ordern, inklusive gåvan, returneras för att ångerrätten ska vara giltig.
Retur av vara
När du har meddelat oss att du vill ångra ditt köp, har du 100 dagar på dig att returnera varan till oss. Du som kund ansvarar för att varan returneras i samma skick som du mottog den, och för att den är ordentligt förpackad. Skador som uppstår under transporten till oss är ditt ansvar.
Vi rekommenderar att du bifogar en kopia av din orderbekräftelse för att underlätta hanteringen av din retur. Vill du att vi ska hjälpa till med fraktmärkning kan vi ordna detta, och vi drar då av fraktkostnaden från din återbetalning.
Returnera varan till:
Kärrhöksgatan 36 LGH 1302, 55612 JÖNKÖPING
Du är ansvarig för eventuell värdeminskning på varan som beror på annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och funktion. Med andra ord kan du prova varan, men den måste vara i samma skick som när du mottog den.
Om varan har extra slitage eller skador som överstiger detta, betraktas den som använd. Detta innebär att om du ångrar ditt köp kan du endast få en del av eller inget av köpesumman åter, beroende på varans skick vid återlämnandet.
För att få hela köpesumman återbetald måste du hantera varan som om du provade den, och returnera den inom 100 dagar.
Återbetalning Om du ångrar ditt köp får du naturligtvis det belopp du betalat till oss åter. Vid värdeminskning som du är ansvarig för, dras detta av från köpesumman. När du utnyttjar ångerrätten återbetalas alla betalningar du gjort till oss, inklusive leveranskostnader (förutom extra kostnader för ditt val av en dyrare leveransmetod än vår standardleverans), utan onödigt dröjsmål och senast 14 dagar efter att vi mottagit ditt meddelande om att du vill utnyttja ångerrätten.
Återbetalning sker med samma betalningsmetod som du använde vid det ursprungliga köpet, om vi inte kommit överens om något annat. Vi kan hålla inne återbetalningen tills vi har fått tillbaka varan, om du inte innan dess har visat bevis på att den är returnerad.
Klagomöjligheter Om du har ett klagomål på en vara eller tjänst kan du lämna in det till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN).
Du kan lämna in din klagan till ARN via deras webbplats: https://www.arn.se
Om du är en konsument bosatt i ett annat EU-land kan du också lämna in din klagan via EU-kommissionens onlineplattform för tvistlösning.
Plattformen finns här: https://ec.europa.eu/consumers/odr/
När du skickar in en klagan ska du ange vår e-postadress: info@swedepack.se
Personuppgiftspolicy Vi behöver följande uppgifter när du handlar hos oss: namn, adress, telefonnummer och e-postadress.
Vi registrerar och vidarebefordrar endast de personuppgifter som är nödvändiga för att leverera varan till dig.
Personuppgifterna registreras hos Swedepack och lagras i fem år, därefter raderas uppgifterna.
Vi samarbetar också med ett antal andra företag som lagrar och behandlar data. Företagen behandlar endast uppgifterna för vår räkning och får inte använda dem för egna syften.
Vi samarbetar endast med databehandlare inom EU eller i länder som kan ge dina uppgifter ett tillräckligt skydd.
Den ansvariga för databehandlingen hos Swedepack är Swedepack.
Du har rätt att få information om vilka uppgifter vi har om dig. Om du anser att uppgifterna är felaktiga har du rätt att få dem rättade. I vissa fall har du rätt att få dina personuppgifter raderade, till exempel om de inte längre är nödvändiga för det syfte de samlades in för. Du kan också kontakta oss om du anser att dina personuppgifter behandlas i strid med lagen. Kontakta oss på: info@swedepack.se